Ledig fredag!

Idag har jaag förmånen att vara ledig! :)
Finns det nåt bättre än fredagar? Man har hela helgen framför sej!! Idag har jag i skrivande stund en bulldeg på jäsning, pottisbullarna i stekpannan (sjuka sonens önskemål) och till middag har jag planerat en mumsig Getostfylld kycklingfilé.... I alla fall hoppas jag mumsig, första gången den ska göras/ätas här hemma!
 
 
Så med andra ord, mesta delen av min lediga Fredag kommer att spenderas i köket!! :) Hoppas att ni andra får en fin fredag och en fortsatt trevlig helg!! 
 
Karin
 

Insperation boost!!

Brrrr, idag är det kallt!! Känns som hösten har kommit med besked nu... Men en härlig höstadag är aldrig fel som idag när solen skiner!! :)
Idag har jag fått min insperationsbehov mättat, en god vän ville ha med mej på "Rosa Huset" Borlänges meccka av tyger... Åh W O W va mycket härliga mönster, färger å olika tyger det finns!! :))
Jag köpte mej en snutt av lite jersey tyg som jag ska göra ett bredare pannband utav, till rodden... Dels för att det håller håret på plats å dels för att när d blåser blir lite varmare! :)
 
 
 
 
 
Hoppas ni åxå får er beskärda del av just insperation, för mej är det som bensin och jag får så mycket mer gjort när jag tankat på med lite!!
 
Karin
 
 

IKEA katalogen 2013

Hej igen! :)
 
Nu var det så där förskräckligt länge sen igen... Har inget bra svar på varför förutom att min inspiration varit som bortblåst?! Det känns inte riktigt som mej som vanligtvis brukar spruta idéer?! Men nu så verkar det så sakteliga komma tillbaka till mej :)
 
Tror jag inte är ensam om att vänta hem årets "höjdpunkt" i postlådan, IKEA katalogen!! :) Alltid lika kul att bläddra igenom för att se om dom lyckats och levererat några "must haves"
Jag har ju inte klarat av att hålla mej utan tjuvkikat i den amerikanaska versionen å vill du göra detsamma så varse god å titta här!
 
 
 
Det här sovrummet föll mej i smaken!!
 
 
Det här kollaget tyckte jag var roligt!
 
 
Shyssta rena linjer i deras nya lampserie "Hektor" som finns både som Tak, Golvlampa och klämspot!
 
Kram å puss å hoppas vi ses snart igen!! ♥
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

RSS 2.0