Fjärilar...

Jag har alltid haft en förkärlek för fjärilar och när jag blev äldre så kom jag på mej själv att fundera varför?! När jag väl fick reda på vad fjärilarna var symbol för så var det inte längre konstigt...
"Fjärilen är en mycket gammal symbol för själen och till och med för själva livet. En fjäril kan också symbolisera glädje och lycka."


Nu känns det bara så självklart varför jag alltid dragits till fjärilar!! ♥




















Längtr lite mer till sommaren då jag får njuta av fjärilarna fysiskt å inte bara dom jag har i magen... ;)







Kiss me

Underbar låt och lika underbar text! ♥


Jag å mina köksdrömmar! :)

Hej hopp! :)
Nu var det ett tag sen igen, tycker inte att tiden räcker till åt allt man vill göra... Känns som att veckan bara har måndag å fredag... Jag skulle absolut inte ha nånting emot ett gäng till timmar/dygn, vad säger ni?! :) Fler med samma problem?!
Hur som... Vi har bott i vårt lilla radhus nu i ca 5år, när vi flyttade in i december hade dom som bott här innan precis bytt ut köket då på sommaren, ett helt ok IKEA kök (luckan heter ståt) å då kändes det skönt att bara ha lite lättare renovering framför sej som målning och tapetsering men nu har jag ett tag gått å irreterat mej på smågrejer i köket... Köket känns både slarvigt och ogenomtänkt gjort, han hade nog rätt bråttom känns det som...
Å eftersom mitt hem är min borg å köket hemmets hjärta så har jag gått å blivit med köksdrömmar! :))Stommarna är ju helt ok, men en lättare renovering som byte av luckor , nytt kakel, nya bänkskivor, ev ny diskbänk och ny fläkt känns spännade nu!
Lyfte mina idéer med min andra hälft som lät medgörlig, han behöver nog bara ett tag på sej att fundera tills han tror att det är hans idé å det bara händer... :)
Här är lite av materialet som jag tänkt..


Jag vill blanda luckorna lite mellan "Rubrik" i rostfritt och "Applåd" vitlackad




Kaklet jag vill använda mej av är det klassiska vita 15*15 tillsammans med mörkgrå fog



Hemmagjorda bänkskivor i betong


En ny fläkt 90cm bred, den vi har nu är bara 60cm... Tycker det minst är lika mkt matos utanför...


Bra arbetslampor


Å kanske nya lampor över "köksön" å då tycker jag att Tove Admans "Edison" skulle bli bra...

Å medans vi ändå håller på vill jag göra ett bord, ett ganska stort, lite rufft typ som det här som Josse med bloggen "In my House" har här...



Vad tror ni, visst skulle det här kunna bli alla tajders?! Nu ska jag upp å kasta mej i x:et, finslipa på mina än så länge köksdrömmar!! :)

Kram å puss så ses vi snart igen! ♥


Önskar jag bodde granne med en GRANIT butik! :)

Tittade in på GRANITs hemsida för å hitta en massa måsten... Dessvärre är det nästan 20mil till närmsta GRANIT butik, hoppas dom "rappar" på med en webshop!!












Ja som ni ser, det här är bara ett axplock av "måste ha" grejer... Kanske ska slå 2 flugor i en smäll å dra till huvudstan å insupa lite inspiration å shoppa på samma gång?! Någon som vill följa med?! :)




Klick, klick.....



Nu har jag suttit å njutit å fått massa inspiration å kunde inte låta bli att klicka hem Tove Admans underbara betongljusstake, har suktat lääänge efter denna å nu har jag ju nyss fyllt år å bestämde mej för att köpa en present så här i efterskott... Så TACK så mycket snälla jag för en riktig goding!! :)) Är du åxå sugen så kan du klicka hem din här!

Kram å Gonattigottisov!




Köksbelysning

Idag ska jag hem till min bästa vän, Tinafina å hjälpa henne skruva ihop lite köksskåp då hon håller på att renovera köket å det kommer att bli så fint när det är klart!! ♥ Hon är riktigt duktig och mycket noggrann!! :) Å apropå kök snubblade jag över dom här bilderna på Sköna Hems sida... Lite udda men ganska rolig idé tycker jag med den här köksbelysningen! :)





Risken finns nog att jag skulle tröttna ganska så snart på just den här varianten men jag tycker det otroligt kul med all inspiration man får på nätet, finns ju lika ånga idéer som det finns människor!!
Må så gott å krama om varann!! :))




Blått är flott :)

Tror inte att det är någon som undgått att vårens eller sommarens färg är blå vad det gäller inredning iaf?! IKEA är inte sena, dom har hakat på trenden å kommer i Juni att lansera en limiterad upplaga med just färgen och namnet Blå.
Det är en blandad kollektion av mattor, kuddar i olika sköna former, överkast, gardiner, saronger och en hängmatta för slappa dagar...
Jag kan nog ärligt säga att jag aldrig varit en direkt "blå" person men jag känner en viss nyfikenhet och jag tycker det förmedlar en fräsch känsla så kanske skulle jag kunna tänka mej att slänga in någon blå kudde... Här hemma skulle det nog kännas otippat men det gör det ju också så mycket roligare!! :)







Kollektionen innehåller många mönstrade textilier som är vävda i södra Indien!




Vi får hålla oss till tåls ett tag till men i Juni drar jag till IKEA, någon som ska me?! :)




RSS 2.0