Vårt "nya" v-rum..

Har ju berättat tidigare att vi skulle fixa å greja lite i v-rummet... Det är inte riktigt klart än men so far so good!! :)



Våra två mysgurkor Sune & Agnes är åxå med på bild ♥



Tv-skåpet har jag fått av min svärmor som köper på sej alldelens för mycket möbler men som sen inte vet vart hon ska göra av dom, har bara målat å bytt ut benen mot industrihjul! Den STORA korgen bara älskar jag å den är från Bollie på hörnet i yxfabriken å som ni ser förvarar jag våra mystäcken där i, dom är gamla, fulsnygga å jättesköna om ni frågar mej! :)



Kuddarna i sofforna har jag sytt av svart, vitt o oblekt linnetyg o är designade av mina barn (snott den idén av Caroline med bloggen: Gotlandsliv) FINARE kuddar får man ju leta efter!!



Min älskade betongtrofé har nu äntligen kommit upp på väggen, designad av Lotta Rubom som har sin webbutik "Många rum" :)



Fåtöljerna är jag jättenöjd med, köpte dom på "Ta till vara" för 250:-/st å klädde om dom m svart linnetyg. Hade först tänkt mej nåt i stil med säckväv, lite grövre å ruffigare men förstod att det skulle blivit rätt stickigt å kanske inte så sittvänliga så där var jag tvungen att tänka om men d blev ju bra i alla fall! :)



Min mycket omtyckta ljuskrona är ju som ni kanske ser är ett utav Ernst alster å bakom den hänger en spegel m gammalt glas som jag fått av min svägerska. Jag bara gillar den ännu mer för att glaset ser så där gammalt å slitet ut, precis som jag vill ha det! Det är hur fint som helst när man tänder kronan på kvällen å det speglas i spegeln! :)





Lampan har jag fyndat på loppis för en 50lapp, stenen har ett större värde iaf för mej... Den har min Linafina plockat m sej hem fr Fårö i somras, den ser ut som ett hjärta å då hade hon tänkt "Att den där vill min mamma ha!" ♥ Hon känner mej min kicka!! :) Å bokstaven har jag köpt fr Josse å In my house, gjord i återvunnen plåt!





En lavendelfågel fr Bollie på hörnet i yxfabriken å en närmare bild på en utav kuddarna från soffan, just den här har Adam designat helt själv å föreställer i hans fantasi hjärtslag... Vilken kille man har va?! Å bara 9år, snart 10 (väldigt viktigt!!) :)



Å så jag själv då i egen hög person... Tack för att ni tittat in, tyck gärna till o hoppas vi ses/hörs snart igen! :)




Kommentarer
Postat av: Mallan Brallan

Hej Karin!



Så fint du har fått till det!

Myyysigt tycker jag,kuddarna var så häftiga ,jag snor den idén och sätter pennor och kritor i ungarnas händer;)

Kramelikram på dä:D

2011-09-15 @ 08:30:02
Postat av: Svar:

Hej Mallanbrallan! :) Va kul att du gillade det du såg.. Visst är d roligt m kuddarna, I like a lot!! <3 Kram å må så gott!! :)

2011-09-15 @ 09:53:29
URL: http://ksomikarin.webblogg.se/
Postat av: malin

älskar det ! så sjukt snyggt, vart har du hitta det bordet ? letar själv efter ett v-bord nämligen :)

2011-09-15 @ 10:02:02
URL: http://ldts.blogg.se/
Postat av: Svar:

Bordet har jag hittat på Gruvgatan 13 i Falun för ca7år sen, d var egentligen inte till Salu utan tillhörde dåvarande ägaren... Hon hade haft det som v-bord själv å hade tänkt att hennes dotter skulle vilja ha det men hon var inte intresserad?? "Å eftersom du är en sån bra kund så får du väl köpa det då!" Å då gällde det att snabbt avsluta affären så hon inte skulle ångra sej.... :) Ett utav mina bästa köp faktiskt, har köpt ett annat bord men jag bytte tillbaks för jag insåg att d här hade mer "liv" i sej! <3 Lycka till på din jakt på efter ditt bästa köp!! :)

2011-09-15 @ 10:13:40
URL: http://ksomikarin.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0