Kryddstarkt på IKEA!

Det finns väl inte någon som missat att IKEA har en tillfällig designkollektion med namnet Kryddstarkt i begränsad upplaga?! :) Det var under en designresa i Vietnam och Indien som  som kollektionen skapades direkt på fabriksgolvet!!









Den här röda rottingfåtöljen med namnet Albacken finns endast i 234 ex och  är min personliga favorit!
Vilken är DIN favorit?! :)

Varuhusen som ommer att ha Kryddstarkt är:Kungens Kurva & Barkaby i Stockholm, Uppsala, Västerås, Bäckebol & Kållered i Göteborg, Helsingborg och Malmö!!




Valborgsmässoafton



Hoppas ni får en alla tajders sådan idag/kväll!! Jag kommer att tillbringa min med familjen, grillning å en sväng upp till Bergebo står på schemat... Men nu först ska jag iväg å på några lokala loppisar å prova lyckan! :) Kram å puss på er å var rädd om varandra!!




Satan i gatan



Va bra hon är Veronica Maggio å i år kommer hon till årets Peace & Love festival å ingen är gladare än jag!!




Kate ♥ William = SANT!






I ♥ by nord



Det där N:et behöver jag... :)



Likaså dom här sängkläderna!









Jag diggar by nord hur mycket som helst, så träffsäkert det kan bli! :)




Tokkär!

Vi eller jag har nog diskuterat förr m er om man kan var kär i en grej... Typ en stol eller en nnan möbel och enligt mej är det ju fullt MÖJLIGT!! ;) Det jag gillar med den här sortens "relation" är att man INTE behöver hålla sej till en... som TUR är! :) För idag har jag blivit kär igen, idag är det en lampa som har mitt fulla fokus! Satt å kollade mina "favoritbloggar" å så plötsligt... DÄR VAR DEN! ♥ Stilsäkra Maliin Stoor hade fått upp sina ögon för...



Plumen 001








Det är INTE bara en snygg lampa.. Det är dessutom en lågenergilampa, kalas!! Den har två års garanti och
förväntas lysa upp till 8000 timmar!!! Å priset gör den INTE sämre, ca 300:- å den är din eller min!
Tack Maliin för tipset! :)




Tävlingstime!! :)

Weeeeeeeehooooooo, trodde knappt att det var SANT när jag tittade in på söta Susannes blogg "me & Alice".... Hon har en utlottning på ett av mina favvokuddfodral (står högt på önskelistan) från By Nord som för övrigt har väldigt många saker 2 die 4 ♥




Bilderna är från Susannes blogg..

Jag lovar å hålla mina tummar å tår för er å hoppas ni gör det samma för mej :)




♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

Hoppas att ni har haft en lika UNDERBAR Påskhelg som jag haft?! Här hemma har vi grillat, myst, varit på äggjakt, gjort två stycken spaljéer a la barfota Ernst m armeringsmatta med en ram av trä som jag målat Falu röda, vart bortbjudna på mat, målat två pallkragar som jag å OG ska odla lite smått å gott i... Å allt detta i ett FANTASTISKT väder!!! Solen har stått högt på himmlen å det har varit över 20 grader varmt! ♥ Man ser hur allt nu börjar skifta i grönt... Vilken lycka! :)



Hittade den här smarta krukan på Inreda.com för 150:- å den finns i dessa färger...


Personligen är den mörkgrå min favvo FAST jag gillar dom allihop... :) Ska bli kul att fortsätta att plantera ytterligare i sommar men än så länge ser jag m spänning fram emot vad som ska komma upp i, kommer knappt ihåg vad jag köpte.... :)




Betong eller Plåt, eller både och kanske?! :)


Den här....





...och den här är mina absoluta favoriter!! :)



Å så här fick det mer än gärna se ut hos moi! :) OM ni inte räknat ut det redan så är det tapeter!!! Riktigt verklighetstrogna i plåt och olika former av betong, me like a lot!

Så jag fortsätter å drömmer mej bort, ända till Domnarvet!! ;)

 


1:a Intrycket

Nu har jag suttit å drömt mj bort en stund (INTE alltför ovanligt när det gäller mej) hahah... Jag å R har siktet inställt på ett visst hus i Domnarvet, ca 3km från där vi bor nu... Det skulle förenkla vårt liv drastiskt eftersom busstrafiken härifrån är lika med NADA! Så ni får gärna hålla alla tummar å tår för oss!! ♥


Å vad tror ni om det här som 1:a intryck, kan väl inte bli fel eller hur?! :) Hittade dom på Inreda.com




KRAFTER...



Är mycket svag för (snygg)Petter i allmänhet... Här är hans senaste alster ♥♥ Måste väl inte berätta att jag tänker stå längst fram när han kommer till årets Peace & Love festival... :) Puss på er!




Mera mumma...




.... från Par Courrier :)
Å nu ut å NJUTA i solen igen, hoppas den skiner på alla er med!




Racerfart...

 





Nu vill jag att det ska bli VÅR m racerfart... Å apropå racer, den här grymt coola motorcykeln hittade jag på Barnvänligt för 1299:-




Om...

man kanske skulle ta å sälja sitt pick å pack å skaffa sej en husbåt?! :) Då skulle min gärna få se ut så här! ♥





Bara ÄLSKAR "tak"lampan!







Dom klassiska runda fönstren...



Badrum/Sovrum







Ja d funkar alla tajders för mej! :)
Alla bilder kommer fr Living Agency




2 * Kartell





2 * gillar MASSOR!! :)






Idag när min Adam kom hem från skolan så hade han stannat å plockat en bukett m vitsippor, OJ va det värmer mitt mammahjärta! :)




Smått å MYCKET gott! :)




Jag å mina bussrolls... ♥ Den här i Stockholmsanda för 875:-


Rolig dop eller födelsedagspresent, blir ju väldigt personlig åxå! 325:-



Roligt familjeträd... Kommer som ett set m mamma, pappa + 3ugglebarn + gren + namn och i valfria färger för 425:- I like a lot!!



Å för en virrpanna, VAD kan vara bättre?! 149:-
Allt snyggt, roligt kommer fr Barnvänligt







Dreaming is beliving...



Ser fram emot att kolla in henne på årets Peace & Love! :)




GRÖNT är skönt.... och gott..







..om man ska tro H&M home´s vårkollektion så! Å jag har då iaf blivit övertygad! :)




Här skulle jag må bra!



Bilden kommer fr Madame Stoltz



New England nåt för dej?

Då borde du ta dej en tur till Stockholm och Par Courrier, dom har massor me MÅSTEN om man gillar den stilen! Här är ett axplock... :)






Tävlingsdags!


Var in på söta Josses blogg; In my house, där var det tävlingsdags å vinsten den går inte av för hackor! :) Den här kalasfina ringen fr "Sägen" står på spel!! Så gör som jag å kanske är det just DU eller JAG som har turen på vår sida?! Lycka till!!




Ett äpple om dagen..



.. är väl bra för magen... :) just det HÄR äpplet hittar du på Anyhow för 390 rikstaler!
Nu ska jag ut i solen å fånga dagen, trevlig torsdag på er alla!! 




:)



Kunde inte låta bli att le lite när jag läste min MYCKET KLOKA dotter som hade lagt upp den här texten på sin blogg... Undra HUR  MÅNGA som känner igen sej?! Puss å kram på dej Lina!!




IKEA, dom kan dom!! :)



Kollade in IKEAs blogg å oj va glad jag blev!! :) Deras lampa "FOTO" i klassisk industriell stil har nu uppdaterats!! Den kommer nu i en större modell, Ø 50cm i mörkgrått för 299kr, och i en mindre modell, Ø 38cm i offwhite för 199kr. Sedan tidigare finns FOTO Taklampor i tre storlekar i aluminum.




Liten pinne som USB, en rolig idé...



Designtorget kan man hitta allt möjligt smått å gott, här är bara ett litet axplock på roliga å lite annorlunda grejer som jag gillar!




Arkitektens fritidshus



Den här boken ligger högt upp på min önskelista... Finns på Anyhow.se för 395:-




Matchmade in heaven...



Kalas tycker jag, vad tycker ni?! :) Både sladden å skärmen kommer från Madame Stoltz å är din för 555:-




Stolt dalkulla


Kan väl inte annat än att ÄLSKA dalahästar, just den här tavlan kommer ifrån Inreda.com




Visdomsord ♥










Det är allt för lätt att ta vardagen för given...




Kök

När jag flyttade till vårt radhus hade jag "turen" att köket redan var utbytt, MEN det betyder ju åxå att det finns massor man skulle velat göra annorlunda... Hade jag fått börja om så får ni nu ett smakprov på hur det hade sett ut om jag fått bestämma :)




IKEAs gasspis hade varit ett lätt val..



Å den här fläkten är jag åxå väldigt svag för, åxå den fr IKEA


Kranen har jag lite beslutsångest över men nån av dessa två skulle d nog få bli!




Gillar den här...


Ett par såna här skulle det åxå kunna bli, gillar öppna hyllor men är samtidigt allergisk mot när det ser "rörigt" ut så BRA, snygg förvaring i hyllorna är då ett måste! (IKEA)



Som typ den här för mindre grejer..


Korgar funkar ALLTID!






Å dom här backarna som man kan stapla på varandra är ju helt kalas!  Fr Dixie! :)


Å dom här "buttorna" i zink fr GRANIT skulle lätt funka...

Bänkskivorna skulle jag vilja ha i betong, en riktig hederlig diskbänk i rostfritt skulle bli mitt val den här ggn...
Ja der var dom STORA grejerna men det roligste är ju sen allt "piffande" ♥
Å DEN listan skulle bli lite längre har jag en känsla av... ;)




OM...



...d var sommar å varmt skulle jag inte tveka att ta mej ett dopp ♥


Älskar du musik?



Kanske någon utav dessa tapeter faller dej i smaken?! Den ovan kommer från Boråstapeter och deras senaste kollektion "Klippan" och den nedan kommer från Aimée Wilder från New York!
Jag gillar bägge två massor :)







Gult är fult?!



Gula Converse, fult? NOPE! :)



Gul 70-tals tapet, ful? Nope, den här blir jag glad av!! :)




Gula elefanter, fult?! NEJ, dom här från Svenskt Tenn fullkomligt ÄLSKAR jag! :)



Gul pall, ful?! Nej, inte d minsta... GRYMT snygg i min mening! :) Från House Doctor


Den här gula lampan då... Ful? Nej, inte den heller!! Åxå den kommer från House Doctor å skulle få följa mej hem vilken dag som helst!
Så det är alltså INTE sant som man säger att GULT är fult... NEJ, GULT är SNYGGT! :)




I ♥ Affari



Jag ÄLSKAR den här bilden från Affari, d HÄR är VACKERT i mina ögon! Litte nytt, lite nött i en salig blandning :)




Drömma går ju...







Vilka helt UNDERBARA fönster... ♥



Har absolut INGENTING emot den här bänk/plankskivan heller som i mina ögon är helt FANTASTISK!



Tänk att vakna till den här utsikten :)



För att inte tala om att stoppa tårna i den här sanden... mhm, drömma kan vara underbra!






Walk in closet...







Om jag någon gång skulle ha lyckan att ha en egen "gåingarderob" så tycker jag att d skulle vara shysst att ha någon av dessa tapeter där!




Våren på GRANIT




















Massor me shyrre krukor å kärl att plantera i, fattas det bara ett par gröna fingrar... Undra vart man får tag på ett par sånna... ;)

Åh så lite mysbelysning så klart, sen är det klart för att VÄLKOMNA våren!




RSS 2.0